Zijemlji 2009.

Vozeći se uz Porim preko Ruišta na Zijemlje, kao da ulazimo u neki drugi svijet. Razmišljam o različitosti života onoga nekada i ovoga sada. U prošlosti je ova prekrasna visoravan bila postojbina i hraniteljica nekih naših obitelji. Ovaj put mi ne idemo poput naših starih po plodove prirode nego idemo moliti i slaviti Boga, koji je nenadmašivo čudesan po svojoj stvorenoj prirodi. Kakav divan Božji dar kojega su naši stari itekako znali koristiti! Ove godine odredište nam je groblje Guvnište. Na Zijemljima su dva katolička groblja, starije Obrljin i novije Guvništa. Neki još od živih pamte prve ukope u Guvništa. Nakon dugih 60 godina, unazad nekoliko godina ponovno su zaživjele godišnje svete Mise na Zijemljima, jedne godine u Obrljinu, a druge na Guvništu. Do Drugoga svjetskog rata na Zijemljima su se slavile dvije svete Mise, u Guvništu za Petrovdan, a u Obrljinu za Malu Gospojinu. Nekada su se prije groblja u Guvništu, i Petrovdan i Mala Gospa slavili u groblju Obrljin. Na ovogodišnju misu 2. kolovoza okupilo se osamdesetak vjernika slaveći Boga svetom Misom, a nakon Mise ostali smo u zajedničkom druženju i veselju. Nadamo se da će nas svake godine biti sve više. Vjerojatno bi trebao postojati točno određen datum koji bi se unaprijed znao kako bi svi zainteresirani mogli tijekom godine isplanirati svoj dolazak. Neka to bude prva nedjelja u kolovozu! Prije Drugoga svjetskoga rata na Zijemljima su stalno živjele ove obitelji: Jerkići, Kordići, Pinjusi, Doke. Osim stalnih stanovnika drugi su izlazili u vrijeme ispaše stoke, koševine te sijanja, sadnje, odnosno berbe. Povremeni stanovnici bili su: Miloši iz Tepčića, Solde iz Krućevića, Kožuli, Kljaje, Zovke – Livač, Mihaljevići, Sesari, Kolobare, Mikulići i Primorci. Tako je bilo sve do Drugoga svjetskoga rata, bolje rečeno do 1941. kada počinju prve četničke provokacije. Nakon Svih svetih 1941. nitko od Hrvata nije ostao na Zijemljima. Izbjegli su Bijelo Polje, Mostar, Brotnjo, Lipik i Pakrac. Nakon Drugoga svje-tskoga rata od stalnih stanovnika vratile su se obitelji: Mate Pinjuha i Matije Doko Rozuše. Obitelj Mate Pinjuha je ostala do Domovinskoga rata. Zijemlji su danas bez katolika kao stalnih stanovnika. Da živimo u normalnoj državi, Zijemlji bi i danas imali svoju vrijednost koju im je sam Bog darovao. Ipak i danas neki zaljubljenici u prirodu i svoju djedovinu odlaze na Zijemlje. Neki i danas obrađuju dio svoje djedovine: Kolobare, Kožuli, Kljaje, Doke, Primorci i Solde.

Zijemlji 2009


Potoci, 2009.

 

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/zupapoto/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405